Transports presenta els resultats del Pla d'Inspecció de 2023

 
 



Transports presenta els resultats del Pla d'Inspecció de 2023, amb una recaptació de 90 milions







El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha presentat aquest dilluns 22 d'abril a les associacions de transportistes els resultats del Pla  Nacional d'Inspecció dut a terme en l'any passat 2023 tant per l'Estat com per les Comunitats Autònomes en el sector del transport  de mercaderies per carretera, i que ha llançat uns resultats similars als de l'any anterior en haver-se mantingut la recuperació de l'activitat després de l'impacte per la pandèmia que va haver-hi en els anys anteriors.

Així, malgrat que les infraccions detectades en 2023, un total de 166.540 expedients, són una mica superiors a les 151.959 hagudes en 2022, havent-se resolt un total de 144. 608 infraccions; no obstant això es manté l'import recaptat l'any anterior, en concret de 90,1 milions d'euros, inferior al rècord aconseguit  en 2019 que va sumar un total de 91 milions.

Un any més, les infraccions més habituals són les referides als temps de conducció i descans, amb un total de 71.030 expedients incoats en 2023 enfront de 73.336 d'expedients en 2022, enfront de 64.031 en 2021, encara que la majoria, en concret, el 74% de les mateixes continuen sent lleus. Per manipulació del tacògraf es van incoar en total 104 expedients sancionadors, enfront de 142 en 2022. En matèria de limitador de velocitat es van imposar un total d'infraccions de 560 infraccions.

Quant al control  de les jornades de treball dels conductors professionals, es van comprovar un total de 4.184.3880 de jornades en 2023, molt similar a 2022, havent-se detectat un 25% menys d'infraccions tant en carretera com en empreses respecte de l'any anterior.

 



Referent a la realització del transport  sense autorització es van imposar en 2023 un total de 8.698 infraccions, de les quals van ser resoltes un total de 6.317, havent-se sobresegut un total de 503 expedients sancionadors.

Pel que fa al transport  internacional, es van incoar en 2022 un total de 1.065 infraccions en 2023 a empreses estrangeres que operen a Espanya enfront de 803 expedients en 2022, la qual cosa ha suposat un increment del 19% respecte de l'any anterior.

En matèria d'excessos  de pesos, es va produir en 2023 un increment en el nombre d'infraccions incoades, en concret 21.176 expedients enfront de les 18.167 detectades en 2022. Si bé la major part de les infraccions es produeixen en el transport públic de mercaderies, en concret el 70% del total per ser significativament major la flota que en transport privat, no obstant això, contrasta que la major part de les infraccions siguin de caràcter lleu en transport públic i molt greus en el cas del transport privat. 

En matèria de visats d'autoritzacions, es va produir un increment del 21% en el nombre d'infraccions detectades en 2023, tenint en compte que a conseqüència de la pandèmia es va ampliar el termini per a realitzar el visat fins a aquest any 2023. Així mateix com s'estableix en el nou ROTT aprovat en 2019, es va comprovar l'any passat a 10.211 empreses de transport de mercaderies la vinculació real del gestor  de transport amb la seva empresa, havent-se detectat un total de 410 infraccions.

En matèria de control de la morositat s'han incoat en 2023 un total de 4.635 infraccions per incomplir els terminis màxims legals de pagament enfront de només 238 en 2022, la qual cosa suposa un increment del 1.847%, de les quals s'han resolt un total de 3.411 infraccions, corresponents a actuacions dutes a terme pel Ministeri de Transports i les Comunitats Autònomes. En matèria de preus s'han realitzat 209 inspeccions de les quals s'han incoat un total de 24 infraccions. En matèria de càrrega i descàrrega s'han realitzat 437 infraccions, però només s'han imposat 15 infraccions per aquest concepte i altres 24 per altres matèries.

D'altra banda, cal assenyalar que es va produir un increment en les infraccions comeses tant en el transport de mercaderies perilloses (11%),transport de mercaderies peribles (30%) i pel que fa a manca de permís CAP (+11%). 

Finalment, el Ministeri de Transports ha confirmat que a la fi d'enguany posarà en marxa el nou Reglament europeu que estableix la fórmula comuna en tota la Unió europea per a calcular la classificació de riscos de les empreses de transport, per al càlcul del qual es tindran en compte l'històric sobre el número, gravetat i freqüència de les infraccions imposades a cada empresa transportista, així com els resultats dels controls quan no s'hagi detectat cap infracció, i si una empresa de transport per carretera ha estat utilitzant el tacògraf intel·ligent.

L'objectiu d'aquest Reglament és contribuir a l'harmonització de les pràctiques de control en tota la Unió, garantint que tots els conductors i empreses de transport rebin el mateix tracte pel que fa als controls i les sancions conformement a les normes de la Unió aplicables. En funció del coeficient de risc que cada empresa transportista posseeixi, permetrà fer una inspecció mes selectiva sobre les empreses que tinguin un major índex de risc.
acolor.es - Diseño de paginas webbuscaprat.com - Guia comercial de el prat
aColorBuscaprat
Registrar-se





... ...