Perit Tacògraf informes pericials
Informe Pericial Reclamacions
Ens especialitzem en Informes Pericials per al sector transporti.
Perit col·legiat per l'Associació Espanyola de Perits Judicials
Perit col·legiat per l'Associació Espanyola de Perits Judicials
El transport engloba diverses normatives i a vegades dona lloc a inclumplimientos justificats o no.
Tant els empresaris com els conductors tenen dret a reclamacions i defensa
Tant els empresaris com els conductors tenen dret a reclamacions i defensa
El tacògraf digital, també conegut com a aparell de control, és un aparell que s'instal·la en vehicles dedicats al transport per carretera, amb la finalitat d'indicar, registrar i emmagatzemar, automàtica o semiautomáticamente, dades referents a la marxa d'aquests vehicles i de determinats temps de treball dels seus conductors.
Els conductors de vehicles de transport de mercaderies d'una M.M.A. superior a 3.500 Kg, i els de vehicles de viatgers de més de 9 places, han d'estar proveïts d'un aparell tacògraf que registra les activitats del conductor:

D'aquí s'extreu informació, podent haver-hi inclumplimiento per alguna de les dues parts i possibles reclamacions, per la qual cosa és imprescindible l'ajuda d'un perit en tacògrafs.
L'informe pericial del tacògraf digital és l'única prova vàlida tant en demandants particulars com en empreses.
L'informe pericial del tacògraf digital és l'única prova vàlida tant en demandants particulars com en empreses.
La mirada experta és la clau.Les dades o registres digitals per si sols no són suficients.
La jurisprudència ja ha establert que els arxius digitals del tacògraf no constitueixen prova sufiente , has d'acompanyar-los d'un informe d'un expert, que realitzarà l'explicació apropiada perquè el tacògraf digital t'ajudi a aconseguir la teva pretensió.
L'informe pericial del tacògraf és la utilitat per als conductors de transport de mercaderies i de viatgers o per l'empresa propietària, per a aquells procediments de reclamació o accidents laborals.
La informació del tacògraf digital ha de ser analitzada correctament per a poder generar l'informe pericial de manera objectiva i correcta.
- Elaboració d'informes pericials, visats pel Col·legi de Perits.
- Ratificació judicial dels informes Pericials.
- Comptem no sols amb el coneixement tècnic sinó amb les habilitats jurídiques suficients per a exposar els informes pericials clarament en l'acte del judici.
Necessita fer una reclamació?
Disposem d'un equip de Perits i Advocats per a examinar la teva inquietud com empresari o com a conductor , les bases són:
Normativa laboral, tacògraf i convenis sectorials
Són diversos els documents legals que entren en joc a l'hora d'entendre la jornada laboral en el transport per carretera. Els més rellevants són els següents:
Directiva 2002/15/CE relativa a l'ordenació del temps de treball de les persones que realitzen activitats mòbils de transport per carretera. És aplicable en territori de la Unió Europea.
Reial decret 1561/1995 i Reial decret 902/2007, sobre jornades especials de treball. Tracten, en concret, el temps de treball dels treballadors que realitzen activitats mòbils de transport per carretera. S'aplica en territori espanyol.
Reglamento CE 561/2006, que estableix els temps de conducció i descans del tacògraf.
A més d'aquests documents legals, també caldrà tenir en compte l'Estatut dels Treballadors, i el conveni col·lectiu sectorial que s'apliqui en cada cas concret.
Temps de treball efectiu i temps de presència
La principal diferència respecte a treballadors en règim general resideix en els conceptes de temps de treball efectiu i temps de presència:
El temps de treball efectiu és el període des que comença el treball i fins que acaba. També es refereix a mentre el conductor no disposi lliurement del seu temps i no tingui lliberteu deambulatoria (és a dir, mentre estigui obligat a romandre en el lloc de treball).
Per part seva, el temps de presència o temps de disponibilitat és aquell durant el qual el conductor no està treballant, però tampoc descansant. Té llibertat deambulatoria, pot allunyar-se del vehicle, però ha d'estar disponible per a tornar i reprendre la seva activitat laboral quan se li indiqui.
Així, veiem que el temps de presència és específic de les jornades especials de treball segons el Reial decret 1561/1995. No es considera temps de treball, però tampoc descans. Això suposa que es comporti de manera especial respecte a la jornada, tal com veurem a continuació.
Durada de la jornada laboral en el transport per carretera
Una vegada vists els conceptes específics que afecten la jornada laboral en el transport per carretera, és possible entendre com es configura.
Així, la durada de la jornada queda establerta, com en la resta d'àmbits, per l'Estatut dels Treballadors. Això suposa que al transport per carretera també se li apliqui la jornada ordinària de 40 hores setmanals. La diferència és que en aquest sector s'introdueix la possibilitat de distribuir la jornada de manera irregular al llarg de la setmana i del mes. Així, els màxims queden de la manera següent:
El màxim setmanal serà de 60 hores de treball efectiu. És lleugerament superior al màxim establert per la llei del tacògraf de 56 hores de conducció setmanal màxima.
La mitjana d'hores treballades a la setmana en un termini de 4 mesos haurà de ser de 48 hores setmanals. Alguns convenis amplien el termini de mitjana als 6 mesos, però la base legislativa són 4.
És important indicar que les hores de presència no es tindran en compte per al còmput de la jornada ordinària, ni es consideraran hores extra. Només el temps de treball efectiu es té en compte per a calcular la jornada laboral. Així, aquest està compost pels períodes de conducció i els dedicats a altres treballs.
No es podrà superar la mitjana de 20 hores de presència setmanals, calculades sobre 2 mesos.
En jornades d'entre 6 i 9 hores diàries, haurà d'efectuar-se una pausa mínima de 30 minuts. No hi haurà problema a l'hora de complir aquest mínim si es respecten els temps de conducció i descans.
Registre de la jornada laboral en el transport per carretera
Com ocorre per a altres sectors d'activitat, efectuar un registre de jornada dels empleats és una altra de les obligacions de les empreses de transport. La normativa deixa llibertat a l'empresa de cara a triar el mètode de registre.
Una de les alternatives més còmodes per a transportistes és emprar el tacògraf per al registre de la jornada laboral en transport per carretera. El registre del tacògraf és vàlid per a la Inspecció de Treball i, si s'usa correctament, suposa un registre molt detallat de les activitats diàries del conductor sense haver de recórrer a mitjans de registre addicionals. Nosaltres l'ajudarem, cridi'ns i l'assessorem
La nostra signatura compta amb experts perits judicials i advocats col·legiats
Experiència en totes les disciplines de la prova pericial.
Comenti'ns el seu cas sense compromís i si té qualsevol dubte o consulta, nosaltres la hi resoldrem al més aviat possible.
La nostra especialització està centrada en la figura del Perit tacògraf digital
Transporti mercaderies perilloses i peribles per carretera. Pericial informis tacògraf digital. Assistència judicial. Conseller de Seguretat. Assessoria fiscal i comptable . Assessoria laboral. Accions formatives a empreses - Fundae formació bonificada. En línia i Presencial . Certificat del conductor de mercancias perilloses ADR. Certificat de la Competència Professional. Qualificació d'Aptitud Professional CAP